اخبار

اقدامات انجمن غرفه سازان در دوران کرونا

با ظهور بیماری کرونا و تاثیر آن بر تمامی مشاغل و اصناف فعال اقتصادی در ایران و جهان، صنعت نمایشگاهی نیز دچار خسارات و مشکلات ناشی از این بیماری گردید.

در این میان شاغلین فعال در حوزه غرفه سازی نیز مانند تمامی فعالین دیگر با تعطیلی فعالیت های خود، وارد دوران بحرانی گردیدند که تبعات آن گریبان مدیران و کارکنان فعال در این حوزه را گرفته و دل مشغولی تمامی این افراد را رقم زد.

انجمن غرفه سازان بنا به وظیفه صنفی خود با توجه به امکانات موجود خود از روزهای ابتدایی به رصد موضوعات پرداخت و به دنبال راهکارهایی جهت کم نمودن تبعات و مشکلات بوجود آمده، اقداماتی را انجام داده است که خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته جهت اطلاع دوستان واعضای محترم منتشر می گردد.

تهیه و ارسال نامه به وزیرکار، ریاست سازمان امور مالیاتی کشور، ریاست سازمان تامین اجتماعی و مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی کشور

این نامه ها که در تاریخ 20 اسفندماه سال 98 تهیه گردیده اند، شرحی از مشکلات صنف غرفه سازان و چشم انداز موجود بیان گردیده و از این مراجع درخواست مساعدت در موضوعات:

1- مهلت در تسویه حساب های بیمه و مالیات ویژه شرکت های غرفه ساز

2- ایجاد بسته های حمایتی جهت کارکنان و فعالین صنف غرفه سازی

3- ارائه وام و مهلت در بازپرداخت وام های دریافتی برای شرکت های غرفه ساز

ارائه گردید.

بعداز تحویل حضوری نامه های مذکور به وزارتخانه و سازمان های مرتبط؛ پیگیری روند رسیدگی به نامه ها همچنان ادامه داشته و انجمن درخواست پاسخ کتبی به نامه های و درخواست ها نموده است.

تعامل با انجمن های دیگر فعال در صنعت نمایشگاهی

از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا در ایران، انجمن غرفه سازان پیشنهاد تشکیل کمیته بحران به دو انجمن برگزارکنندگان و سایت داران اعلام نموده و با هدف هماهنگی هر چه بیشتر مذاکرات تلفنی روسای سه انجمن بارها اتفاق افتاده است.

مذاکره با بانک ملی شعبه نمایشگاه جهت ارائه وام ویژه غرفه سازان

با توجه به مشکلات عدم نقدینگی به علت لغو کارهای غرفه سازی و قراردادهای مورد نظر، انجمن غرفه سازان با بانک ملی نمایشگاه مذاکراتی را در روزهای پایانی سال 98 جهت تخصیص وام به اعضای خود نمود. این مذاکرات که در سه جلسه حضوری از سوی هیات مدیره با مدیریت بانک ملی شعبه نمایشگاه بین المللی انجام شد، منجر به موافقت ایشان به تخصیص وام 50 میلیون تومانی با شرایط تسهیل شده از جمله عدم نیاز به محاسبه رسوب مانده حساب، موافقت با ارائه یک ضامن کسر از حقوق و تسریع در پرداخت گردید و مقرر شد متقاضیان مدارک خود را تا 15 اسفندماه 98 به بانک ملی ارائه نمایند.

ایجاد بسترهای الکترونیک جهت انجام امور مختلف انجمن

با توجه به مشکلات موجود و عدم امکان حضور برای انجام امور مختلف انجمن، دو سامانه انضباطی و پیمانکاران با هدف تسهیل امور کمیته های انضباطی و پیمانکاران طراحی و ساخته شده است. همچنین سامانه کمیته ارزیابی عملکرد در راستای وظایف آموزشی خود پیش نیازهای فنی برگزاری کلاس های آموزشی آنلاین را فراهم نموده است که تمامی موارد در فرصت مقتضی به اعضای محترم معرفی خواهد شد.

طراحی و ایجاد طومار الکترونیک حمایت از صنعت نمایشگاهی

با توجه به عدم شناخت کافی از صنعت نمایشگاهی برای بسیاری از مدیران دولتی، انجمن غرفه سازان تصمیم به ایجاد بستری الکترونیک برای رساندن پیغام فعالین و متعاملین این صنعت گرفت. این موضوع با ایجاد طومار الکترونیکی حمایت از صنعت نمایشگاهی، باعث مشارکت قریب به 800 نفر از متعاملین حوزه های گوناگون صنعت نمایشگاهی تا کنون گردید و مقرر گردیده است که طومار مذکور به دفاتر وزاری نام برده شده ارسال گردد.

برگزاری هفتگی جلسات هیات مدیره انجمن

جلسات هیات مدیره انجمن غرفه سازان با توجه به موضوعات مطروحه هر هفته روزهای یکشنبه بصورت آنلاین در حال برگزاری است و مصوبات مرتبط توسط اعضای هیات مدیره پیگیری و اجرایی می گردد. جلسات کمیته های انجمن نیز بنا به مشارکت اعضای آن کمیته هر هفته برگزار می گردد و در این راستا کمیته ارزیابی عملکرد با ایجاد سازوکارهایی که اطلاع رسانی خواهد شد، قصد برگزاری کلاس های آموزشی و مواردی از این دست را در برنامه خود قرار داده است.

نامه به مدیرعامل شرکت سهامی و درخواست حمایت از شرکت های غرفه ساز

با توجه به تعامل موجود فی مابین انجمن غرفه سازان و مدیرعامل شرکت سهامی؛ انجمن با تهیه نامه ای از آقای دکتر حسین زاده درخواست پیگیری مطالبات ارائه شده را نموده است. همچنین این انجمن پیشنهاداتی را با هدف تسهیل امور غرفه سازان به ایشان ارائه کرده است.

شرکت در جلسات شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران

علیرغم مشکلات و موانع موجود در جهت برگزاری جلسات حضوری به علت بیماری کرونا، اعضای هیات مدیره انجمن در جلساتی که از سوی مدیران شرکت سهامی دعوت گردیده اند، حضور یافته و از حقوق اعضا دفاع نموده اند. در این جلسات اعضای هیات مدیره انجمن به عنوان نمایندگان صنف غرف سازی به بیان مشکلات و درخواست های صنف پرداخته و تقاضای حمایت از شرکت های غرفه ساز را بیان نموده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا